پرپوزال نویسی و پایان نامه حسابداری و مدیریت
این وبلاگ به منظور انجام پروژه های حسابداری و مدیریت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی گردیده است

وقوع اشتباه در حسابداري امري اجتناب ناپذير است تا جايي كه لوكا پاچيولي بنيانگذار حسابداري گفته است:كسي كه هيچ كاري نمي كند .هيچ اشتباهي نمي كند.كسي كه اشتباهي نمي كند هيچ چيز ياد نمي گيرد.
عواملي چون عدم وجود اطلاعات كافي در مورد رويدادهاي مالي تنوع وپيچيدگي موضوعات .حجم زياد كار .خستگي.كسالت.فقدان دانش كافي در زمينه حسابداري .بي دقتي وعمليات تكراري .احتمال وقوع اشتباه در انجام عمليات حسابداري را افزايش مي دهد.در برخي موارد ممكن است به قصد سوء استفاده مخفي كردن يا ارائه نادرست اطلاعات مالي بعضی از عمليات حسابداري به نحو اشتباه انجام داده شود.

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

ارسال توسط غلام پور

هرحساب مستقل يك واحد مالي و حسابداري مستقل با مجموعه اي از حسابهاي متوازن مي باشد كه در آنها وجوه نقد و ساير داراييها، بدهيها، اندوخته ها، مازاد به طور كلي، منابع و مصارفي كه به منظور اجراي فعاليتها و عمليات خاص يا نيل به اهداف معين طبق قوانين و مقررات تفكيك شده اند، ثبت مي شود.

شروط لازم و كافي ايجاد هر حساب مستقل:

1- وجود يك واحد مالي مستقل شامل وجوه نقد و ساير دارايي هايي كه طبق مقررات به مقاصد و مصارف معين و يا برنامه ها، فعاليتها و طرحهاي خاص تخصيص يافته اند.

2- وجود يك واحد حسابداري دوطرفه مستقل كه فعاليتهاي مربوط به واحد مالي مستقل در آن ثبت مي شوند.

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 30 دی 1392برچسب:حسابهای مستقل ، انواع حسابهای مستقل,
ارسال توسط غلام پور

مباني حسابداري دولتي:

 1- حسابداري نقدي-2- حسابداري تعهدي-3- حسابداري نيمه تعهدي-4- حسابداري تعهدي تعديل شده-5- حسابداري نقدي تعديل شده

1- حسابداري نقدي:

در حسابداري نقدي درامدها در سال مالي وصول وجوه نقد مربوط و هزينه ها در سال مالي پرداخت وجوه نقد مربوطه به حساب منظور مي شوند.

صورتهاي مالي كه با حسابداري نقدي تنظيم مي شود معمولا فاقد حسابهاي دريافتني و پرداختني است. اموال خريداري شده نيز ممكن است به جاي انعكاس در حسابهاي دارايي ثابت، در هنگام خريد مستقيما به حساب هزينه منظور شود، ولي سرمايه گذاريها و بدهيهاي بلندمدت ناشي از فعاليتهاي مالي نقدي معمولا در حسابهاي ترازنامه اي ثبت مي شوند. سرمايه گذاريها و اوراق بهاداري كه نقدا خريداري شده اند به بهاي تمام شده ثبت مي شوند ولي در ترازنامه معمولا ارزش بازار آنها نيز در داخل پرانتز در مقابل بهاي تمام شده نشان داده مي شود. سرمايه گذاريها و اوراق بهاداري كه به عنوان كمك يا هديه دريافت شده است به ارزش متعارف بازار در تاريخ دريافت در حسابها منظور مي شود.

2- حسابداري تعهدي:

در حسابداري تعهدي درامدها در سال انجام خدمات يا فروش كالاها، و هزينه ها در سال دريافت كالاها و خدمات و ايجاد تعهد به حساب منظور مي شوند.

در حسابداري بازرگاني به منظور رعايت اصل وضع هزينه هاي هر دوره مالي از درامدهاي متعلق به همان دوره و تعيين سود يا زيان سال مالي و وضعيت مالي واقعي در پايان هر دوره مالي معمولا از حسابداري تعهدي استفاده مي شود. افتتاح حسابهايي مانند پيش پرداختها، هزينه هاي معوق و پيش دريافتها و همچنين به حساب دارايي منظور نمودن موجودي كالاي پايان دوره مالي از نتايج به كار بردن حسابداري تعهدي است.

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

ارسال توسط غلام پور

حسابداري دولتي: عبارت است از كليه عمليات مربوط به تجزيه و تحليل، ثبت، طبقه بندي، تلخيص، گزارش دهي و تفسير فعاليتهاي مالي سازمانهاي دولتي كه با رعايت قوانين و مقررات مالي و اصول و موازينمتدوال حسابداري دولتي انجام مي شود.

صورتهاي مالي سازمانهاي دولتي اصولا به منظور رفع نيازهاي اساسي زير تهيه مي شود:

1) نياز قانوني 2) نياز نظارتي 3) نياز اطلاعاتي

در حسابداري دولتي رفع نيازهاي قانوني و رعايت قوانين و مقررات براي انجام و ثبت فعاليتهاي مالي و تهيه صورتهاي مالي در درجه اول اهميت قرار دارد.

هدف اصلي حسابداري دولتي ايجاد امكانات لازم براي برنامه ريزي و بودجه ريزي مطلوب و اجراي صحيح برنامه ها، فعاليتها و طرحهاي دولت از طريق ارائه اطلاعات مالي طبقه بندي شده و قابل استنتاج در مورد فعاليتهاي مالي سازمانهاي دولتي است.

موضوع حسابداري ملي بررسي عوامل اساسي فعاليتهاي اقتصادي يك كشور طي يكسال است هدف اصلي آن طبقه بندي فعاليتهاي اقتصادي و مالي در بخشهاي دولتي و خصوصي به ترتيبي است كه تصوير كامل و جامعي از ساختار، تركيب و فعاليتهاي اقتصاد ملي شامل: توليد، توزيع و مصرف كالا، خدمات، ثروت و درامد كشور ارائه دهد.

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

ارسال توسط غلام پور

به طور كلي شيوه‌هاي انعقاد پيمان‌هاي اداري را مي‌توان به دو گروه كلي تقسيم كرد:

  گروه اول: پيمان‌هاي مبتني بر رقابت؛

  گروه دوم: پيمان‌هاي مبتني بر توافق؛

 

1) روش مناقصه:

  مناقصه روشي است كه در آن سازمان‌هاي عمومي، خريد كالا يا خدمت مورد نياز خود را به رقابت و مسابقه مي‌گذارند و با اشخاص حقوقي يا حقيقي كه كمترين قيمت يا مناسب‌ترين شرايط را پيشنهاد مي‌كنند، معامله مي‌نمايند.

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

ارسال توسط غلام پور

زمانی که چک به صورت صحیح و مطابق با قانون صادر گردد و صادر کننده آن مسجل گردد و دلیلی خلاف آن خدشه ای بر اعتبار آن وارد ننماید ، در اصطلاح حقوق دانان چک کیفری می گردد .

به تعبیری دیگر این که اگر چک در همان روزی که صادر می گردد تاریخ همان روز بر روی آن درج گردد و از زمان صدور چک و یا گواهی نامه ی عدم پرداخت ظرف شش ماه در صورت بی محل بودن فرم زده شود و طرح شکایت گردد ، بهترین وسیله ی پرداخت محسوب می گردد در صورتی که سفته فاقد این صفت بوده و در هیچ شرایطی نمی تواند با چک برابری کند که این از موارد اختلاف و تفاوت های چک با سفته است .

چک مستقیماً سند پرداخت و یا وسیله پرداخت محسوب می شود . بدین معنا که کسی که اقدام به صدور چک می نماید چه این که به صورت کیفری و یا حقوقی طرح گردد ، به نوعی به طرف مقابل این امکان را داده است که مستقیماً به بانک مراجعه کند وطلب خود را به مقدار مندرج در چک دریافت دارد . شاید این جمله ی عوامانه درست باشد که چک یعنی پول نقد ، در جمله ای کامل تر می توانیم بگوییم صدور چک در زمان پرداخت منوط یه شرطی نمی باشد ، اما در خصوص سفته باید گفته شود لاشه ی سفته اصولاً مؤید و نشان دهنده ی این است که صادر کننده ی سفته تعهدی به طرف مقابل داشته که تعهد خود را در قالب سفته به طرف مقابل ارائه نموده است تا در سر رسید معین به دارنده ی سفته پرداخت نماید .

اگر سفته در بهترین شکل ممکن و به صورت صحیح انشا گردد، مؤید رسید طلب است و جنبه ی حقوقی داشته و با چک حقوقی نیز مشابهت دارد و بر علیه صادر کننده ی آن نمی توان شکایت کیفری طرح نمود و دارنده ی سفته در صورت عدم دریافت طلب در موعد سر رسید می تواند از صادر کننده ی سفته به محاکم حقوقی طرح دعوی حقوقی و دادخواست تقدیم نماید .چک مستقیماً سند پرداخت و یا وسیله پرداخت محسوب می شود . بدین معنا که کسی که اقدام به صدور چک می نماید چه این که به صورت کیفری و یا حقوقی طرح گردد ، به نوعی به طرف مقابل این امکان را داده است که مستقیماً به بانک مراجعه کند وطلب خود را به مقدار مندرج در چک دریافت دارد

در پایان لازم است توضیح داده شود که به دلیل عدم آگاهی بعضی شهروندان ، گاهی اوقات جایگاه اجتماعی سفته و چک نادیده گرفته می شود و بدون آن که آثار آن دو مورد بررسی قرار گیرد ، فرد در موارد استفاده از چک و سفته دچاراشتباه شده و کاربرد این دو سند به صورت غلط ارزیابی می گردد.به عنوان مثال فردی برای تضمین طلب خود از سفته استفاده می نماید ، در صورتی که شاید در این زمینه ی مورد نظر جایگاهی برای سفته نبوده و استفاده از یک برگ چک صحیح که دارای آثار کیفری باشد ، گزینه ی مناسب تری باشد و بالعکس برای تضمین کننده ی سفته مناسب تر است . البته لازم به ذکر است که موضاعات ذکر شده گویای نقطه ضعف سند سفته  نبوده بلکه سفته دارای جایگاهی متناسب با خود بوده و به مانند سندی محکم تضمین کننده بسیاری از تعهدات و معاملات رایج می باشد

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله



تاريخ : پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:چک،سفته ، تفاوت سفته و چک ,
ارسال توسط غلام پور

 

1- تفاوت اهداف و وظايف سازمانهاي دولتي با موسسات بازرگاني

2- تفاوت حسابها و صورتهاي مالي سازمانهاي دولتي با موسسات بازرگاني

3- اهميت اجراي قوانين و مقررات در حسابداري دولتي و تقدم آنها بر اصول پذيرفته شده حسابداري

4- لزوم تهيه بودجه، اجراي بودجه مصوب و اعمال كنترل بودجه اي در حسابداري دولتي

5- لزوم نگهداري حسابهاي مستقل در حسابداري دولتي

6- تفاوت سازمانهاي دولتي با موسسات بازرگاني از نظر نحوه ثبت داراييهاي ثابت

7- تفاوت مباني حسابداري دولتي با حسابداري بازرگاني

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

ارسال توسط غلام پور

حسابرسي: بازرسي جستجوگرانه مدارك حسابداري و ساير شواهد زيربنايي صورتهاي مالي

حسابرسان هرگز بدون اجراي رسيدگي نسبت به صورتهاي مالي اظهارنظر نمي كنند.

دليل اصلي وجود حرفه حسابرسي وظيفه اعتباردهي است. اعتباردهي شامل دو مرحله است:

1. جمع آوري شواهد(حسابرسي)

2. گزارش يافته ها (گزارش حسابرسي)

ادامه متن در ادامه مطلب...

چه كسي صلاحيت اعتباردهي را دارد:

1. داراي صلاحيت فني لازم باشد

2. مستقل از شركت مورد رسيدگي باشد

در هر حسابرسي بيان حدود موردرسيدگي مهم است. اين حدود، واحد موردرسيدگي و دوره مورد رسيدگي را مشخص مي كند، لذا بيان صريح حدود رسيدگي براي تعيين و محدود كردن مسئوليت حسابرسان استفاده مي شود.

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

ارسال توسط غلام پور

برای دانلود شش مقاله مرتبط با «سیستم های اطلاعاتی حسابداری» می توانید بر روی لینک های زیر کلیک نمایید:

مقاله

دانلود

مقاله اول

دانلود

مقاله دوم

دانلود

مقاله سوم

دانلود

مقاله چهارم

دانلود

مقاله پنجم

دانلود

مقاله ششم

دانلود

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله



ارسال توسط غلام پور

اعتبار اسنادی تعهدی از بانک است که  به خریدار و فروشنده داده می شود.

تعهد می شود که میزان پرداختی خریدار به فروشنده بموقع و با مبلغ صحیح به دست فروشنده خواهد رسید.هرگاه که خریدار قادر به پرداخت مبلغ خرید نباشد، بانک موظف است باقیمانده یا تمام مبلغ خرید را بپردازد.اعتبارات اسنادی اغلب در معاملات بین المللی به منظور اطمینان از دریافت مبالغ پرداختی مورد استفاده قرار می گیرد

بدلیل ماهیت معاملات بین المللی که شامل عواملی همچون مسافت و تفاوت قوانین کشورهاو ...، اعتبارات اسنادی یک جنبه بسیار مهم در تجارت بین المللی شده است. بانک همچنین به نیابت از خریدار که نگهدارنده اعتبارات اسنادی است تا زمان در یافت تائیدیه که کالاهای خریداری شده حمل شده اند وجه را پرداخت نخواهد کرد

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

ارسال توسط غلام پور

آموزشهای بورش

نوع فایل

بازارسرمایه

PDF

بورس اوراق بهادار

PDF

بــازار پول

PDF

آشنایی با ارکان بازار اوراق بهادار

PDF

بازارمالی

PDF

تاریخچه

PDF

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله



ارسال توسط غلام پور
ارسال توسط غلام پور

نحوه انجام معامله

انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران از طريق كارگزاران انجام مي‌شود. این کارگزاران که در  انجام معاملات نقش نماینده خریدار و یا فروشنده را ایفا می‌کنند، دارای مجوز کارگزاری از سازمان و عضو بورس هستند. همه کارگزاران موظف به انجام وظایف خود در چارچوب قوانین و مقررات موجود هستند و سرمایه‌گذار می‌تواند برای معاملات اوراق بهادار کارگزار خود را با توجه به معیارهایی از قبیل انجام به موقع سفارش، دادوستد سهام با مناسب‌ترین قیمت و نحوه ارائه خدمات جانبي انتخاب نماید

 

افتتاح حساب يا دريافت كد معاملاتي

از آن‌جا که دادوستد اوراق بهادار با استفاده از سیستم رایانه‌ای و براساس کد خریدار و فروشنده انجام مي‌شود، لازم است همه خریداران و فروشندگان دارای کد منحصر به خود باشند تا کارگزار بتواند براساس آن به خرید و فروش اوراق بهادار بپردازد. کد معاملاتی، شناسه‌ای 8 کاراکتری است که براساس مشخصات و اطلاعات فردی سرمایه‌گذار – از جمله کد ملی وی – و به صورت ترکیبی از حرف و عدد تعیین می‌شود. این کد در واقع از سه حرف اول نام خانوادگی و یک عدد تصادفي، تشکیل شده است. کد معاملاتی سرمایه‌گذار منحصر به فرد است و هر سرمایه‌گذار یک کد معاملاتی دارد. دريافت كد معاملاتي از طريق كارگزار و با ارائه مدارك شناسايي( كپي شناسنامه و شماره ملي) و فقط براي يك‌بار انجام مي‌شود.

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

ارسال توسط غلام پور

روش محاسبه صحیح بهای تمام شده

وقوع رویدادهایی نظیر توسعه رقابت جهانی، پیشرفت فن آوری اطلاعات و ارتباطات و دسترسی به سیستم های اطلاعاتی ارزان طی دو دهه گذشته و تلاش واحدهای اقتصادی جهت احراز رتبه جهانی و ورود به بازارهای بین المللی، لزوم داشتن نگرشهایی همچون رضایت مشتریان و مدیریت بر مبنای فعالیت را اجتناب ناپذیر کرده است.
همچنین با افزایش سهم فن آوری و سایر اجزای هزینه های سربار در تولید کالاها و خدمات ، روشهای هزینه یابی سنتی، اطلاعات صحیح در مورد هزینه سر بار و تسهیم آن فراهم نمی آورد در حالیکه اطلاعات بهای تمام شده محصولات، خدمات و مشتریان از مهمترین اطلاعات مالی است که برای تصمیمات مدیریت مورد نیاز است. برآورده نشدن اطلاعات مورد نیاز مدیریت توسط سیستم های هزینه یابی سنتی، واحدهای اقتصادی را به سمت استفاده از سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC) متمایل کرده است.

سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت یکی از سیستم های نوین هزینه یابی محصولات و خدمات است که نیازهایی از قبیل محاسبه صحیح بهای تمام شده محصول، بهبود فرایند تولید، حذف فعالیت های زائد، شناخت محرک های هزینه، برنامه ریزی عملیات و تعیین راهبردهای تجاری را برای واحد اقتصادی برآورده می سازد. این سیستم به جای پرداختن به نشانه و معلول ، علت ایجاد هزینه و تولید را کالبدشکافی می کند و اگر فعالیتی دارای فلسفه توجیهی، متقاضی و حتی ارزش  افزوده نباشد، زمینه حذف، تعدیل یا بهبود آن را فراهم می کند.

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

ارسال توسط غلام پور

بازار اوراق بهادار در ایران از سال 1345 بر اساس قانون تاسیس بورس در ایران فعالیت میکرد و طبق این قانون سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران وظیفه گرداندن امور مربوط به بازار سرمایه را داشت که زیر نظر شورای عالی بورس که ریاست آن بر عهده بانک مرکزی بود فعالیت می­کرد.

اما از سال 1384 و به موجب قانون بازار اوراق بهادار، ریاست شورای عالی بورس و اوراق بهادار در قالب یک شورای 11 نفره، به وزیر اقتصاد رسید و مقرر شد که عملیات نظارت از اجرا جدا شود. طبق قانون بازار اوراق بهادار، سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان مقام ناظر بازار سرمایه با شرح وظایف مشخص تشکیل شد و عملیات اجرا نیز به بورس­ها در قالب فعالیت به شکل سهامی عام واگذار شد که وظایف آنها نیز در قانون آمده است.

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

ارسال توسط غلام پور

این مفهوم (رابطه بین بازده مورد انتظار و ریسک) را تئوری مدرن سبد سهام (MPT) بیان می کند. رابطه بین بازده مورد انتظار و ریسک یک رابطه مثبت است، هر چقدر بازده مورد انتظار بالاتری مدنظر باشد، ریسک آن نیز بیشتر خواهد بود این نتیجه از مشاهدات عملی حاصل شده است. یک نقطه پایه مخصوصا برای ارزیابی عملکرد وجود دارد، این نقطه مبنائی، نرخ بازده بدون ریسک است . البته عده‌ای منکر وجود چنین نرخ بازده‌ای می شوند. شکل ۱ رابطه بین بازده مورد انتظار و ریسک را نشان می دهد بنابراین فرضیه تئوری اینست که سرمایه گذار، سبد سهام خود را بر اساس دو استاندارد بازده مورد انتظار و انحراف استاندارد بازده انتخاب می کند.

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله



ارسال توسط غلام پور

اوراق مشارکت چيست؟

اوراق مشارکت اوراق بهاداري است که بيانگر مشارکت دارنده آن در يک طرح است. اجازه بدهيد با يک مثال توضيح دهيم. فرض کنيـد يک شرکت پتروشيمي براي راه‌اندازي خط توليد جديد، به 200 ميليارد تومان سرمايه جديد نيـاز دارد. همچنين براساس بررسي‌هاي کارشناسي، درصورت راه‌اندازي اين خط توليـد، سرمايه صرف شده براي آن ظرف مدت 4 سال پس از راه‌اندازي، از محل افزايش درآمد ناشي از فروش محصولات جديد، جبران شده و ميزان سوداوري شرکت هم طي اين مدت، سالانه 25 تا 30 درصد افزايش خواهد يافت، به بيان ديگر، طرح مذکور داراي توجيه اقتصادي است

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

ارسال توسط غلام پور

بازده دارایی (ROA) به عنوان نسبت سود خالص بعد از مالیات به مجموع دارائیهای اندازه‏گیری ‏شده،‌ تعریف می‏گردد. در مقابل بازده سرمایه‏گذاری (ROI) به عنوان نسبت سود خالص پس از کسر مالیات بر مجموع بدهیهای بلندمدت، حقوق اقلیت، سهام ممتاز و سهام عادی درنظر گرفته می‏شود. البته این دو اصطلاح در برخی موارد به عنوان یک مفهوم بکار می‏روند.

نرخ بازده دارایی، رابطه بین حجم دارائیهای شرکت و سود را تعیین می‏کند. اگر یک شرکتی بر سرمایه‏گذاریهای خود بیفزاید (البته برحسب کل دارائیها) ولی نتواند به تناسب، مقدار سود پس از کسر مالیات خود را افزایش دهد، نرخ بازده کاهش می‏یابد. بنابراین افزایش حجم سرمایه‏گذاری شرکت، به خودی خود باعث بهبود وضع مالی سهامداران نمی‏شود.

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

ارسال توسط غلام پور

ضمن ارائه کلیات و تعریفهای حسابداری و سیستمهای اطلاعاتی حسابداری، به اهمیت و نقش سیستم اطلاعات حسابداری در بانکها و سازمانها پرداخته می‌شود. یک سیستم اطلاعاتی حسابداری خوب ضمن ارائه گزارشها و اطلاعات كارا و سودمند، به‌عنوان بازوی توانمند مدیریت می‌تواند مورد نظر قرار گیرد. منظور از سیستمهای اطلاعات حسابداری این است که استفاده‌کنندگان از اطلاعات می‌توانند وارد سیستم شوند و اطلاعات مورد نیاز خود را به هر شکلی که می‌خواهند، بدون هیچ محدودیتی (زمانی و مکانی) دریافت كنند.
همچنین با توجه به این که سیستمهای اطلاعات حسابداری نتواسته‌اند خود را با سرعت تغییرات فناوری اطلاعات سازگار كنند و سطح امنیتی قابل‌قبولی را پوشش دهند، به بررسی بعضی از مسائل امنیتی سیستم اطلاعات حسابداری، کاربرد آن در تصمیم‌گیریها و هدفهای مدیریت و ایجاد تغییرات لازم متناسب با تغییرات ایجادشده در دنیای تجارت می‌پردازیم. بسیاری از بانکها و موسسه‌ها در تلاشند که توان نفوذ اطلاعات و عملیات خود را از طریق ایجاد مركز اطلاع‌رسانی اينترنتی قوی ارائه كنند و عرضه چنین اطلاعات و خدماتی را به کارکنان، مشتریان و تحلیلگران مالی افزایش دهند. سیستم یکپارچه اطلاعات حسابداری، محدودیتهای مکانی و زمانی را برای دسترسی به اطلاعات از بین می‌برد، هزینه و زمان دسترسی به اطلاعات را کاهش و سرعت گردش اطلاعات و عملیات را افزایش می‌دهد. مجموعه‌ای از شرایط، یعنی افزایش دستیابی افراد به اطلاعات و همچنین توان بیشتر گرفتن تصمیمهای صحیح از آن طریق، به بهبود شرایط سازمان و مشتریان می‌انجامد.

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

ارسال توسط غلام پور

عنوان

دانلود

دانلود رایگان سوالات کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد رشته حسابداری (آزمون سال 92)

دانلود

دانلود رایگان سوالات کارشناسی ارشد حسابداری (آزمون سال 91)

دانلود

دانلود رایگان سوالات کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد رشته حسابداری (آزمون سال 91)

دانلود

دانلود رایگان سوالات کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد رشته حسابداری (آزمون سال 90)

دانلود

دانلود رایگان سوالات کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد رشته حسابداری (آزمون سال 89)

دانلود

دانلود  سوالات و پاسخنامه تشریحی کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد رشته حسابداری (آزمون سال 88)

دانلود

سوالات کنکور سراسری کارشناسی ارشد حسابداری سال1390

دانلود

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله



ارسال توسط غلام پور

سال انتشار

عنوان مقاله

2013

The Use of Financial Ratio Models to Help Investors Predict and Interpret Significant Corporate Events

2013

Does the Stock Price Always Drift Toward Fundamental Value?

2013

Are CSR Disclosures Value Relevant? Cross-Country Evidence

2013

Firm Valuation and the Uncertainty of Future Tax Avoidance

2013

Valuation and Pricing of Tax Loss Carryforwards

2013

R&D Investments, Profitability Uncertainty and Firm's Valuation

2013

The Role of Financial Reporting in Debt Contracting and in Stewardship

2013

How Good are Equity Valuation Models in Predicting Stock Prices?

2013

Stock Market Liquidity and Innovation Activity

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله



تاريخ : چهار شنبه 11 دی 1392برچسب:مقاله لاتین , ارزش شرکت,
ارسال توسط غلام پور

عنوان

دانلود

کتاب نظریه های حسابداری دکتر علی ثقفی

دانلود

تئوری نوین سرمایه گذاری

دانلود

مدیریت سرمایه گذاری

دانلود

مهندسی مالی و مدیریت ریسک

دانلود

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله



ارسال توسط غلام پور

نام کتاب

دانلود

تئوری حسابداری (1) دکتر رضا شباهنگ

دانلود

تئوری حسابداری (2) دکتر رضا شباهنگ

دانلود

تئوری حسابداری (1) احمد ریاحی ترجمه دکتر پارسائیان

دانلود

تئوری حسابداری (2) احمد ریاحی ترجمه دکتر پارسائیان

دانلود

تئوری حسابداری (1) هندریکسون ترجمه دکتر پارسائیان

دانلود

تئوری حسابداری (2) هندریکسون ترجمه دکتر پارسائیان

دانلود

جزوه تئوری حسابداری 2 از دکتر ساسان مهرانی

دانلود

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله



تاريخ : سه شنبه 10 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط غلام پور

سال انتشار

عنوان مقاله

2013

Auditor Style and FinancialStatement Comparability

2013

Financial Statements as Monitoring Mechanisms: Evidence from Small Commercial Loans

2013

Financial Statement Comparability and the Ability of Current Stock Returns to Reflect the Information in Future Earnings

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله



تاريخ : سه شنبه 10 دی 1392برچسب:مقالات لاتین,
ارسال توسط غلام پور

در قوانين مدون، ما با دو كلمه روبرو مي شويم:سرقفلي و حق كسب و پيشه و تجارت. در جامعه ما گاه اين دو به يك معني به كار رفته و گاه از هم تفكيك شده اند و با معاني مختلف مطرح شده اند.اما سرقفلي وجهي است كه مالك (خواه مالك عين باشد يا منفعت) در ابتداي اجاره و جداي از مال الاجاره از مستاجر مي گيرد تا محل را به وي اجاره بدهد و واگذار كند. در حالي كه حق كسب و تجارت حقي است كه به طور تدريجي و به مرور زمان براي مستاجر محل كسب و پيشه و تجارت به وجود مي آيد. درنتيجه بعد از اينكه مستاجر كار و فعاليت كرد و مشتري و اعتبار بدست آورد، حقي براي او به وجود مي آيد كه به آن حق كسب و پيشه و تجارت مي گويند. پس اين دو در ماهيت كاملا باهم متفاوت هستند. وقتي به قوانين سال هاي 1322 تا 1376 نگاه مي كنيم هر جا كلمه سرقفلي به كار رفته منظور حق كسب و پيشه و تجارت بود. اين در حالي است كه مشروعيت در حق كسب و پيشه و تجارت هميشه از لحاظ شرعي محل بحث و مناقشه و ترديد بود. اما سرقفلي هميشه مجاز بوده است

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

تاريخ : سه شنبه 10 دی 1392برچسب:سرقفلی ، قانون ,
ارسال توسط غلام پور

آزمون عملكرد

سومين روش آزمون كارايي بازار، رسيدگي به سوابق سرمايه گذاران حرفه اي است.

آيا سرمايه گذاران حرفه اي عملكرد بهتري از عملكرد مورد انتظار در يك بازار كاراي كامل داشته اند؟

آيا سرمايه گذاران حرفهاي دراولين دوره پس از گذر دوره بازار كارا بازده غير عادي بيشتري بدست آورده اند؟

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

ارسال توسط غلام پور

الگوي بازارهاي کارا

اگر اطلاعات جديدي وارد بازار شود چه اتفاقي ميافتد؟

 در بازار كارا تمام سرمايه گذاران فوراً با ورود اطلاعات جديد واكنش نشان ميدهند و قيمت سهام با اين واكنش تغيير خواهد نمود. در اين بازار اطلاعات جديد خبري شگفت انگيز است. ( اطلاعاتي كه شگفت انگيز نيست قابل پيش بيني بوده، قبلاً پيش بيني شده است و اكنون كهنه تلقي ميشود). اخبار شگفت انگيز ميتوانند بد يا خوب باشند، در بازار كارا اخبار خوب منجر به افزايش قيمت و اخبار بد منجر به سقوط قيمت خواهد شد.

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

ارسال توسط غلام پور

بازار كارا به بازاري اطلاق ميگردد: که در آن اطلاعات موجود بلافاصله بر قيمت اوراق بهادار تاثير مي گذارد.

وقيمتهاي اوراق بهادار بسرعت نسبت به اطلاعات جديد تعديل ميگردند. بعبارت ديگر اطلاعات جهت تعيين قيمت مورد استفاده قرار گرفته و به سرمايه گذار اطمينان ميدهند كه اوراق بهادار مورد نظر به اندازه قيمت بازاري خود داراي ارزش است. يا به عبارتي ديگر در يك بازاركارا، قيمت اوراق بهادار به ارزش ذاتي آن  نزديک است. پس بازار کارا به بازاري اطلاق ميشود که در آن قيمت اوراق بهادار از قبيل قيمت سهام عادي، منعکس کننده تمام اطلاعات موجود در بازار است. مفهوم بازار کارا بر اين فرض استوار است که سرمايه گذاران در تصميمات خريد و فروش خود ، تمامي اطلاعات مربوط را در قيمت سهام لحاظ خواهند کرد.

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

ارسال توسط غلام پور

سهم شناور آزاد چیست؟

سهم شناور آزاد، بخشی از سهام آن شرکت است که دارندگان آن آماده عرضه و فروش آن سهام می باشند، و قصد ندارند با حفظ آن  قسمت از سهام، در مدیریت  شرکت مشارکت نمایند.

حجم مبنا چیست؟
حجم مبنا اهرمی است که از سال 82 دربورس به کار گرفته شد و هدف از به کارگیری این اهرم کنترل معاملات و جلوگیری از نوسان‌های کاذب و افت و خیز بی مورد قیمت سهام با معامله چند سهم شرکت ها اعلام شد.براساس این اهرم که از فرمول 0008/0 ضربدر تعداد سهام شرکت‌ها محاسبه می‌شود هر شرکتی با توجه به میزان سرمایه (در واقع تعداد سهام) از حجم مبنای مشخص دارد و باید روزانه آن تعداد سهام شرکت مورد خرید و فروش قرار گیرد، تا تغییر قیمت روزانه مثبت و منفی 2 درصدی برای قیمت آخر وقت سهام شرکت‌ها محاسبه شود.این اهرم از همان اول، با مخالفت های بسیاری روبه رو بوده و فعالان بازار همواره یکی از عوامل اصلی گره‌های معاملاتی را حجم مبنا می دانستند.به کارگیری این اهرم در آن زمان موجب شد، تعداد زیادی از سهامداران حقوقی به دلیل اینکه نمی‌توانستند از شرکت‌های بزرگ بازدهی به دست آوردند به سمت شرکت‌های کوچک و حتی زیان ده حرکت کنند. این اتفاق زمینه  رشد قیمت سهام شرکت‌های کوچک را فراهم آورد.

حد نوسان

در بورس اوراق بهادار تهران به دنبال نوسانات شدید قیمت سهام از مکانیزم حد نوسان قیمت سهام برای محدود کردن نوسانات شدید قیمت سهام استفاده می‌شود و بنا به دوره‌های خاص، دامنه نوسان قیمت سهام با تغییراتی مواجه می‌شود و در طول زمان دامنه نوسانات بر اساس آزمون و خطا تعیین شده و در مدت کوتاهی تغییرات زیادی در رویه‌های مربوط به اعمال حد نوسان قیمت سهام وجود داشته است، بدون این‌که واقعا تاثیر این تصمیمات در بازار و عکس‌العمل سرمایه‌گذاران نسبت به تغییرات دامنه نوسان قیمت سنجیده شود. در این پژوهش به بررسی آثار تغییر حد نوسان قیمت سهام از 2درصد به 3 درصد بر روی بعضی از متغیر‌های موثر در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده‌های پژوهش از روش‌های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. برای آزمون فرضیات از فنون اقتصادسنجی و آماری همچون مدل گارچ و مدل رگرسیون چند متغیره استفاده شده است. معنی‌دار بودن ضرایب مدل‌ها، با استفاده از محاسبه شده و در سطح معنی‌داری 05/0 بررسی شده است.

 

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله



تاريخ : دو شنبه 9 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط غلام پور

امروزه با جهاني شدن بازارها، تحولات رقابتي، تقاضا براي منابع مالي جديد و انتظارات روز‌افزون سرمايه‌گذاران، شركت‌هاي كوچك بيش از پيش مورد توجه قرار گرفته‌اند. تقريبا تمام تصميم‌گيري‌هاي مالي مستلزم تعيين ارزش افزوده‌اي است كه به موجب اين تصميمات كسب خواهد شد...

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 9 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط غلام پور

كميته بين‌المللي استانداردهاي ارزيابي كه مقر آن در لندن است، تا كنون مبادرت به تدوين چند بيانيه شامل، اصول و مفاهيم عمومي ارزيابي، آئين رفتار حرفه‌اي و تعدادي استاندارد شامل، ارزيابي مبتني بر بازار، مباني ارزيابي غير از ارزش بازار و گزارشگري ارزيابي و بالاخره چندين رهنمود در زمينه هاي مختلف از جمله، ارزيابي املاك و مستغلات، ارزيابي منافع اجاره‌اي بلندمدت، ارزيابي ماشين‌آلات و تجهيزات، ارزيابي دارايي‌هاي نامشهود و ...

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 9 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط غلام پور

1.        هدف این مجموعه ،  ارائـه راهنماییهای لازم درباره رفتار حرفه ای ،  شامل ضوابطعمومی و اصول بنیادی است که باید توسط کلیه حسابداران حرفه ای ،  به منظور دستیابیبه هدفهای موردنظر حرفه حسابداری رعایت شود.

در اساسنامه قانونی سازمان حسابرسی ،  مصوب 17  شهریور 1366،  "تدوین اصول و ضوابط حسابداری و حسابرسی "  به عنوان بخشی از وظایف سازمان تعیین شده است .  اصول و ضوابط حسابداری و حسابرسی شامل استانداردهای حسابداری ، استانداردهای حسابرسی ،  آیین رفتار حرفه ای و رهنمودهای مربوط است .  اصول و ضوابط حسابداری و حسابرسی پس از تصویب مراجع ذیصلاح سازمان...

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

ارسال توسط غلام پور

سال انتشار

عنوان مقاله

دانلود

On Earnings Manipulation and the Cost of Capital: Does Accounting Matter in the Aggregate?

دانلود

Management Forecast Quality and Capital Investment Decisions

دانلود

Real Earnings Management and Cost of Capital

دانلود

Assessing the Quality of the Income Tax Accrual

دانلود

Business Strategy and Earnings Quality

دانلود

Quality Earnings: Insights from Comparing GAAP to NIPA Earnings

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله



تاريخ : یک شنبه 8 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط غلام پور

‌سرمايه‌گذارى‌ روى‌ERP ، معمولاً‌ براى‌ هر سازمانى، به‌نسبت‌ ابعاد آن، سنگين‌ و هنگفت‌ است‌ و غالباً‌ مديران‌ در سنجش‌ بازگشت‌ اين‌ سرمايه‌گذارى‌ دچار اشتباه‌ مى‌شوند و آن‌ را در قالب‌ کمى‌ وپولى‌ جستجو مى‌کنند. حال‌ آنکه‌ يک‌ERP اگر به‌خوبى‌ پياده‌ شود و سيستم‌هاى‌ اجرايى‌ را اصلاح‌ و فرهنگ‌ سازمان‌ را متحول‌ کند، با تسهيل‌ و سرعت‌دهى‌ به‌ کليه‌ فعاليتهاى‌ يک‌ موسسه‌ و ايجاد هماهنگى‌ و يکپارچگى‌ در بين‌ آن‌ها، بازگشت‌ سرمايه‌ مطلوبى‌ در برخواهد داشت.

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 8 دی 1392برچسب:حسابداری مدیریت ، ERP,
ارسال توسط غلام پور

بازار گردانی فعاليتی جديد در بستر داد و ستد اوراق بهادار در بازار های بورس و فرابورس می باشد. بدين معنی که يک نهاد مالی و يا سرمايه گذاری عضو بورس, به صورت تسهيل کننده جريان معاملات سهام شرکت های خاص درج شده در تابلوی بورس, وارد بازار می شود و با حرکت در جهت مخالف روند بازار, به ثبات و پايداری و نقد شوندگی آن کمک می کند .

 در زمان بوجود آمدن صف های عرضه و تقاضا, بازارگردان (Market Maker) از سرمايه خود ,يا نهادهای مالی ديگر, به صورت مالکيتی و يا وکالتی اقدام به خريد يا فروش سهام شرکت مورد نظر نموده و اين کار را تا زمان نزديک شدن  قيمت  بازار به ارزش ذاتی سهم ادامه خواهد داد .

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 8 دی 1392برچسب:کارگزاری، بازاریابی،بازارگردانی,
ارسال توسط غلام پور

بورس بازي فعاليتي است كه بورس باز دارايي سهام را بدون قصد نگهداري و با پذيرش ريسك خريداري كرده و به دنبال كسب سود از مابه التفاوت قيمت در كوتاهترين زمان ممكن مي‌باشد. در اين مقاله ضمن بررسي ماهيت بورس بازي و شقوق مختلف آن، مسائل فقهي و شرعي مربوط به بورس بازي تحليل گرديده و جواز عمليات بورس بازي در صورتي كه در چارچوب معاملات اسلامي صورت پذيرد تأييد گرديده است.

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 8 دی 1392برچسب:بورس، بورس بازی,
ارسال توسط غلام پور

بخش مالی اقتصادی هر کشور تامین‌کننده منابع مالی و فعالیتهای حقیقی اقتصادی محسوب می‌شود که به دو بخش تقسیم می‌گردد :
بازار پولی که عمدتا توسط نظام بانکی یک کشور اداره می‌شود که مهمترین کارکرد آن تامین اعتبارات کوتاه مدت است. بازار سرمایه که کارکرد اصلی آن تامین مالی بلند مدت مورد نیاز در فعالیت‌های تولیدی و خدماتی مولد می‌باشد...

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

ارسال توسط غلام پور

مقدمه

از مهم ترين سازوکارهايي که در زمينه هدايت اثربخش وکارآيي سازمانها به خصوص مؤسسات و نهادهاي مالي ابداع شده است ، مفهوم ”کنترل هاي داخلي“ است. اين مفهوم را مي توان مولود توسعه تفکر سازماني و پيچيدگي ساختار سازمان ها دانست که خود،محصول تکامل جوامع بشري وتعميق مفاهيم ومناسبات تجاري وصنعتي درآنهااست ره آورد تکامل اين مناسبات؛ يکي هم تفکيک مفاهيم ”نظارت“ و ”اجرا“ بود. بستري که در ابتدا، با تفکيک دو مقوله ”مالکيت“ و ”مديريت“ از يکديگر و تاکيد بر ضرورت کنترل عملکرد ”مديران“ توسط ”مالکان“، زمينه ايجاد حرفه حسابرسي را پديد آورد درادامه روند تکاملي خود ، به گسترش و تعميق مفهوم ديگري تحت عنوان ”کنترل هاي داخلي“ انجاميد.

کنترل داخلي، بخش مهمي از مديريت يک سازمان است. بخشي که شامل برنامه ها، روشها و رويه هاي مورد استفاده سازمان در دستيابي به رسالت وجودي و اهداف خرد و کلان خود است. هدف نظام کنترل داخلي و حسابرسي، بهبود توان مديريت مالي واداري از طريق تحديد آن گروه ازرفتارهاي مالي است که به اتلاف وتخصيص نامناسبمنابع و بروزفسادمي انجامند ١.استقرار و استمرار يک نظام کنترل داخلي توانمند درسازمان، امکان مديريت کارآ وموثر سازمان را براي مديريت آن فراهم مي آورد

پزپوزال ،نوشتن پایان نامه،نوشتن مقاله

ادامه مطلب...

تاريخ : شنبه 7 دی 1392برچسب:حسابرسی ,کنترل داخلی , سیستم coso,
ارسال توسط غلام پور